Cât de bine știi Employer Branding și Product Marketing? Află răspunsurile la quiz


Felicitări pentru că ai acceptat provocarea de a-ți testa cunoștințele de Employer Branding și de Product Marketing. Cum ți s-a părut micul nostru quiz? Sperăm că ai obținut un punctaj cât mai mare, iar, ca să te ajutăm să îți consolidezi cunoștințele, în rândurile de mai jos îți prezentăm variantele corecte de răspuns, alături de sursele folosite în redactarea acestora.

Ce informații trebuie să includă un anunț de recrutare pentru a fi cât mai eficient?

Răspuns corect: A – nume post, descriere responsabilități, skill-uri necesare, descriere beneficii, descriere companie,  procedură recrutare, proiectele pe care se va lucra, salariul oferit

Informație sursă: “Legat de procesul de recrutare, o atenție deosebită trebuie pusă pe transparență și pe descrierea unei poziții. După cum ne-a dezvăluit Laura Chiculiță, anunțurile de angajare sunt mai eficiente dacă includ informații privind procesul de recrutare, proiectele pe care se va lucra, salariul oferit etc.” – Over 150 professionals found out how to develop winning Employer Branding and Product Marketing strategies.

Asupra cui trebuie să se concentreze strategiile de Employer Branding dezvoltate de o companie?

Răspuns corect: C – actualii, foștii și potențialii angajați

Informație sursă: “Actualii angajați sunt cei mai buni avocați și ambasadori ai brandului tău. E ușor ca managementul unei companii să promoveze beneficiile firmei, dar e nevoie de actualii (și foștii) angajați pentru a-l vinde cu adevărat. Gândește-te să le ceri angajaților să scrie articole de blog pentru site-ul companiei, să își construiască propria prezență media, să își crească un brand personal care să fie în armonie cu cel al companiei în care lucrează.” – Employer Branding is More Important Than You Think.

Care este cel mai important aspect urmărit de candidații aflați în căutarea unui nou job?

Răspuns corect: B – cultura organizațională

Informație sursă: „Angajații sunt mai înclinați să rămână în companiile care le susțin valorile personale și succesul professional. Cultura organizațională poate avea un impact major asupra succesului de care se bucură noii angajați, chiar și când e vorba de unii cu experiență și competențe similare.” – Identify Your Company’s Culture

Care este cea mai mare provocare pe care o întâmpină Product Marketerii în strategiile de promovare a produselor IT?

Răspuns corect: B – retenția și loializarea clienților sau utilizatorilor

Informație sursă: “Cred că cea mai mare provocare pentru un Product Marketing Manager în momentul de față este retenția și loializarea clientului. Piața IT a avut și are un ritm de dezvoltare foarte accelerat, ceea ce oferă clientului un număr mare de opțiuni, pentru a alege un produs care să îl mulțumească din toate punctele de vedere. Competiția pe o anumită nișă poate să apară oricând, de oriunde, iar fără loialitatea clientului un produs poate să moară la fel de repede pe cât a avut succes. Marketerii trebuie, în acest context, să pună la fel de mult accent pe retenția și loialitatea clientului pe cât pun pe crearea de awareness asupra brandului, pentru că fără client brandul nu există.” – Provocările marketerilor, în viziunea speakerilor MK4IT. Te confrunți cu ele?

Pe ce ar trebui să se axeze marketerii care promovează produse IT?

Răspuns corect: C – validarea produsului pe piață

Informație sursă: “Marketerii din companiile care produc software ar trebui să investească foarte mult în validarea produsului în piață. Cu toții suntem tentați să subtituim propria experiență cu cea a clientului final și nevoile noastre cu nevoile sale. În același timp, Product Marketer-ul ar trebui să aibă abilitatea de a traduce feedback-ul din piață într-o viziune coerentă pentru produs. Ar mai trebui să fie prima persoană, care în loc să dezbată o prioritizare intern, să propună testarea ideii, chiar și pe un eșantion mic.” – Pe ce trebuie să se axeze marketerii din companiile de IT pentru a-și promova eficient produsele

Ce greșeală fac marketerii când elaborează și implementează strategii de promovare a produselor IT?

Răspuns corect: A – se axează pe obținerea unei conversii cât mai mari, alterând în proces identitatea produsului

Informație sursă: “În primul rând, trebuie să se axeze pe produs și în al doilea rând pe marketarea produsului într-un mod nealterat și cât mai apropiat de realitate. Marketerii, în ultimul timp, în fuga după click-uri și conversii, ajung să altereze atât de mult mesajul și brandul pe care îl promovează încât la un moment dat nici ei și nici brandul nu se mai regăsesc în mesajele expuse. În momentul de față utilizatorii taxează imediat orice derapaj de la normalitate, iar prezentarea unui produs într-un anumit fel urmată de o experiență total diferită din partea utilizatorului poate duce la un dezastru necontrolat și la incapacitatea de a mai atrage vreodată înapoi acel utilizator.” – Pe ce trebuie să se axeze marketerii din companiile de IT pentru a-și promova eficient produsele

Dacă vrei să afli și mai multe insight-uri de Employer Branding sau Product Marketing, te așteptăm în 26 octombrie la Alexander Ballroom, la cea de-a treia ediție a conferinței noastre.

One thought on “Cât de bine știi Employer Branding și Product Marketing? Află răspunsurile la quiz

  1. Întrebarea 3: Care este cel mai important aspect urmărit de candidații aflați în căutarea unui nou job?
    Răspunsul oferit ca fiind corect (cultura companiei) n-are legătura cu ce scrie în sursa informației: “Angajații sunt mai înclinați să rămână în companiile care […]”.

    Întrebarea vorbește de cei aflați în căutarea unui job, deci cei pe care o companie i-ar cataloga ca “achiziție”. Cei deja aflați în cadrul companiei care “sunt mai înclinați să rămână” datorită culturii organizaționale intră la “retenție”.

    În condiții de egalitate între beneficii, cultura organizațională va fi cu siguranță factorul decisiv în alegerea făcută de potențialul angajat. Dar o cultură excelentă nu va determina un potențial angajat să aleagă o companie dacă aceasta îi oferă un salariu sub nivelul așteptat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *