Employer Branding-ul demascat: dezvăluiri de la speakerii Marketing 4 IT


Ca HR, cel mai probabil îți dorești să atragi cei mai buni candidați și să lucrezi la proiecte care să se bucure de succes. Totuși, uneori poate ți-e dificil să găsești cea mai bună abordare. O parte din speakerii celei de-a treia ediții a conferinței îți împărtășesc de ce ar trebui să ții cont când dezvolți strategii de Employer Branding, pentru a te asigura că își vor îndeplini obiectivele.

La invitația noastră, Laura Chiculiță, Andreea Iancu Danciu, Andreea Nicolescu, Dragoș Gheban și Sorina Bradea, ne-au dezvăluit care sunt elementele esențiale în dezvoltarea brand-ului de angajator. Te invităm să afli, din rândurile de mai jos, ce ne-au destăinuit:

 

Totul începe cu o evaluare minuțioasă a companiei

Laura ChiculițăLaura Chiculiță, Chief Marketing Officer eJobs, a punctat importanța unei evaluări exigente a companiei, cu tot ce înseamnă ea, înainte de elaborarea oricărei strategii. De asemenea, angajatorii trebuie să știe să comunice, să fie flexibili, să dea dovadă de agilitate și să încurajeze creativitatea și dezvoltarea profesională a angajaților.

“Inițiativa unei campanii de Employer Branding trebuie precedată de o evaluare minuțioasă a tuturor aspectelor care reprezintă compania din perspectiva angajatorului: modul în care compania se raportează și interacționează cu angajații, întreg setul de beneficii pe care îl oferă, experiențele pe care le creează pentru ei și, mai amplu, la mediul de lucru, cultura organizațională și valorile companiei. Înainte de toate, compania trebuie să fie sinceră și autentică, caracteristici esențiale în crearea unui brand puternic de angajator. Cu atât mai mult cu cât, în era digitală în care trăim, abaterile sunt foarte ușor de sesizat și de evidențiat de către angajați.

Trebuie punctat, de asemenea, că angajatorul trebuie să fie flexibil, să dea dovadă de agilitate și să susțină creativitatea și dezvoltarea talentelor în echipă. Toate aceste atu-uri au o contribuție majoră în dezvoltarea unei strategii eficiente de Employer Branding pentru că, pe de-o parte, au potențialul să transforme angajații existenți în adevărați ambasadori ai brandului, iar pe de altă parte proiectează o imagine atractivă a companiei ca angajator în exterior.

Nu în ultimul rând, candidații au tendința să prefere brandurile deschise la conversație, simțindu-se mai apropiați de angajatorii care vorbesc pe limba lor. De aceea, specialiștii de HR ar trebui să se folosească de toate canalele pe care le au la dispoziție și, mai ales, de Social Media, pentru a interacționa cu potențialii candidați. Trebuie și să se asigure că mesajele pe care le transmit sunt relevante pentru publicul lor, pentru că altfel se vor <pierde în traducere>”.

 

 

Trebuie urmărit comportamentul publicului țintă

Andreea-Iancu-DanciuAndreea Iancu Danciu, Leader for Key Accounts Engagement & Recruitment Innovation BestJobs, consideră și ea că firmele trebuie să dea dovadă de flexibilitate și dinamism. Ea recomandă ca inițiativele de Employer Branding să se plieze pe comportamentul celor aflați în publicul țintă al angajatorilor.

Companiile ar trebui să acorde o atenție mai mare tendințelor pieței muncii, comportamentului specific al publicului țintă pe care ei îl vizează prin campaniile de recrutare. Mesajul și efortul campaniei trebuie calibrat în funcție de răspunsul pieței, e nevoie de mai multă flexibilitate și dinamism”.

 

 

 

 

 

Tratează angajații cu respect, fii transparent și onest

Andreea NicolescuAndreea Nicolescu, Senior Communication Advisor Temenos, susține că echipele de HR trebuie să schimbe modul în care interacționează cu potențialii candidați. Ea a dat câteva sfaturi concrete, legate de nevoia de a trata cu respect angajații, de importanța transparenței și a onestității în cadrul unei companii și de utilizarea canalelor potrivite pentru a comunica cu publicul țintă.

“Pentru a atrage și reține cei mai buni candidați echipele de HR vor trebui să schimbe câteva lucruri: de la modul în care interacționează cu oamenii pe care îi vizează, la felul în care își prezintă organizația și oportunitățile disponibile, până la însăși abordarea conceptului de “talent acquisition”.

Desigur, schimbarea nu e posibilă peste noapte, însă câțiva pași simplu de urmat ar putea face diferența pentru început:

  • Tratează-ți candidații cu același respect și aceeași grijă pe care le exercită oamenii de marketing în cazul potențialilor clienți; vei reuși astfel să atragi candidații într-un mod mult mai natural.
  • Ține minte că transparența și onestitatea sunt elemente cheie atunci când construiești un brand de angajator: trebuie să ținem întotdeauna cont de natura organizației noastre, de valorile promovate și, mai ales, de realitatea din interiorul companiei. În momentul în care ceea ce promovăm către candidați se aliniază cu experiența lor de angajare / onboarding / training, atunci păstrăm promisiunea noastră de brand și sporim șansele de retenție a angajaților.
  • Utilizează toate canalele și tehnologiile disponibile pentru a identifica oamenii potriviți organizației tale și pentru a le transmite mesajele potrivite lor”.

 

 

Atenție la selecția corectă a grupurilor țintă

Dragos GhebanDragoș Gheban, Managing Partner Hipo.ro, subliniază importanța selecției corecte a grupurilor țintă, în funcție de nevoile companiei și planurile de dezvoltare ale acesteia.

“Aș reafirma necesitatea alegerii corecte a gupului/ grupurilor țintă pentru campania de Employer Branding. Alegerea unui grup prea extins va duce la diluarea eforturilor, făcând atingerea indicatorilor de performanță dificilă, dacă nu chiar imposibilă.

La alegerea grupului țintă luăm în calcul nevoile curente pentru organizație, dar și planurile viitoare de recrutare și dezvoltare a organizației. Dacă alegem un grup prea extins nu vom reuși să avem un impact asupra lui sau vom reuși, dar cu mult mai multe resurse. În grup prea restrâns ar putea să se dovedească insuficient pentru planurile viitoare ale organizației”.

 

 

 

 

Transformă angajații în ambasadori de brand

Sorina BradeaSorina Bradea, cofondatoarea Romarketing, reîntărește rolul pe care actualii angajați îi au asupra conturării brandului de angajator al unei companii. Ea recomandă ca, pentru început, să se creeze o strategie internă de Employer Branding.

“Employer Branding-ul este o activitate combinată de Resurse Umane, Marketing și Comunicare externă și internă. Pornind de aici, un HR-ist ar trebui să fie atent la crearea unui Employer Branding puternic în echipă. Acesta nu este produsul HR-ului sau al marketing-ului, ci al tuturor membrilor echipei. De asemenea, trebuie să fie atent la cine se adresează, pe cine vrea să atragă și la ce răspund cei pe care vrea să îi atragă.

În același timp, angajații trebuie transformați în ambasadori de brand. Nu ajunge o politică de Employer Branding externă. Dacă angajații nu dau aceleași mesaje în mediile informale, s-a dus brandul de angajator!”.

 

 

Cei cinci speakeri vor fi prezenți în 26 octombrie la MK4IT București, eveniment care va fi organizat la Alexander Ballroom.  Cu toții vor participa la panelul pe Employer Branding, iar Laura Chiculiță, Dragoș Gheban și Sorina Bradea vor conduce trei workshopuri practice.

Mai multe detalii despre conferință găsești pe www.marketing4it.ro, de unde îți poți achiziționa și biletul. Înscrie-te acum.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *