În culisele Product Marketing-ului: dezvăluiri de la speakerii Marketing 4 IT


Lansarea oricărui produs trebuie planificată cu luni înainte, pentru a crește șansele ca acesta să intre cu dreptul pe piață. Oare când vine vorba de produse software, se aplică aceleași reguli? O parte din speakerii celei de-a treia ediții a Marketing 4 IT îți împărtășesc de ce ar trebui să ții cont pentru a te asigura că strategiile de lansare a unor produse software la nivel local sau internațional vor avea succes.

La invitația noastră, George Lemnaru, Anca Bundaru, Ioana Mârzac, Tudor Galoș și Elisabeta Moraru ne-au dezvăluit care sunt elementele esențiale ale oricărei campanii de lansare a unui produs. Te invităm să afli, din rândurile de mai jos, ce ne-au destăinuit:

 

George-LemnaruIdentifică principalul atu al produsului

George Lemnaru, fondatorul Green Horse Games, este de părere că primul pas, primordial oricărei alte acțiuni, constă în identificarea principalului punct diferențiator.

 

“Înainte de orice, înainte chiar și de dezvoltarea produsului, trebuie să știi cu ce iese în evidență produsul tău în ochii clienților. Cu ce este el special pentru piața pe care o targetezi? Făcând asta, nu doar testezi existența potențialilor clienți interesați de produs, ci vei avea și un avantaj în dezvoltarea lui în jurul caracteristicilor apreciate de clienți”.

 

 

 

 

Anca-BundaruStabilește cum evaluezi succesul produsului

Anca Bundaru, Senior Product Marketing Manager Bitdefender, îți recomandă să definești modul în care vei evalua succesul unui produs și să monitorizezi constant competiția.

 

“Este vital să definești ce înseamnă succesul unui produs, ce KPIs și obiective setezi. Să nu uităm că ar trebui să validezi disponibilitatea cuiva de a plăti și în altă piață pentru produsul tău, dacă rezolvă aceeași problemă sau alt set de probleme. Nu în ultimul rând, fii cu ochii pe competiție – este preferabil să ai un avantaj competitiv”.

 

 

 

 

ioana-marzacPune accentul pe obiective

Ioana Mârzac, Social Media Supervisor Samsung, reîntărește nevoia setării unor obiective clare, SMART, și a urmăririi parcursului acestora.

 

“Recomandarea este aceeași pentru orice strategie: să ai grijă când stabilești obiectivele. Este pasul cel mai important, deoarece toată planificarea va fi făcută în jurul îndeplinirii acestor obiective”.

 

 

 

 

 

Elisabeta-MoraruAdresează nevoile publicului țintă

Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager Google România, îți recomandă să te adresezi întotdeauna nevoilor publicului țintă, să arăți modul în care produsul nou-lansat rezolvă parțial sau total acele nevoi.

 

“Cel mai important punct de focus pentru orice strategie de lansare de produse, în special software, este audiența acestora. Oferta mea trebuie să te adresezi nevoilor unei anumite audiențe, pe care trebuie să o descopări din timp și să îi prezinți unicitatea ofertei, în linie cu interesele și obiceiurile potențialilor cumpărători”.

 

 

 

TUDOR-GALOSAdoptă o abordare de tip Growth Hacking cuplată cu Agile Marketing

Tudor Galoș, Consumer Marketing Director la Tudor Galoș Consulting, consideră că e nevoie de o abordare pas cu pas, care să pornească de la identificarea obiectivelor și să continue cu stabilirea strategiei și a tacticilor.

“Orice lansare reprezintă o mare provocare, deoarece niciodată nu pot fi două lansări la fel. Și nu vorbim de evenimente, ci de tot – KPI-uri, obiective strategice, analiză de piață, strategie, tactici, post-mortem. Mai mult, condițiile de piață se schimbă atât de rapid încât Product Marketerii sunt obligați să își schimbe abordarea extrem de des.

Nu există un „silver bullet” pentru o lansare de succes, însă există câteva reguli de bază la care trebuie să te uiți și să le urmezi. În primul rând, te întrebi DE CE? Rolul marketing-ului, conform definiției Chartered Institute of Marketing, este să genereze profit. Drept urmare, lansarea unui produs trebuie să ducă la profit.

De aici pornim în definirea KPI-urilor – cât vrem să vindem și cu ce costuri. Odată stabilit acest prim obiectiv ajungem să lucrăm și la celelalte obiective – pipeline, număr de oportunități, retenția clienților, consum, market share etc. Definirea obiectivelor de business este probabil cel mai greu pas, deoarece ele se leagă de business, adică de bani. Like-urile și share-urile nu plătesc salarii, de aceea când văd metrici legați de succesul în Social Media în obiectivele de business mă prind cu mâinile de cap.

Odată obiectivele de business definite, se dezvoltă strategia de lansare, care trebuie să adreseze obiectivele de business. Strategia este compusă din tactici, fiecare din tactici având definite KPI-uri business sau non-business (dar care se leagă de KPI-urile de business).

Aici aș recomanda o abordare de tip Growth Hacking cuplată cu Agile Marketing. Growth Hacking presupune micro-tactici de testare unde se adună date ce sunt procesate, iar în caz de succes tacticile pot fi scalate, în timp ce Agile Marketing presupune ca în loc de campanii mari, dificile și greu de schimbat, să dai drumul la acțiuni scurte, cu impact, care pot fi corectate din mers. Suntem în epoca în care putem monitoriza continuu succesul unor activități pentru a le putea optimiza în caz de neperformanță”.


Cei cinci speakeri vor fi prezenți în 26 octombrie la MK4IT București, eveniment care va fi organizat la Alexander Ballroom.  Cu toții vor participa la panelul pe Product Marketing, iar Tudor Galoș, Anca Bundaru și Elisabeta Moraru vor conduce trei workshopuri practice.

Mai multe detalii despre conferință găsești pe www.marketing4it.ro, de unde îți poți achiziționa și biletul. Înscrie-te acum.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *