Ce să faci și ce să nu faci în Employer Branding și Product Marketing: cum a fost la Marketing 4 IT București


Câți dintre voi ați fost săptămâna trecută la Marketing 4 IT București? Noi am numărat peste 100 de persoane în sală, specialiști care au aflat care sunt practicile de urmat, respectiv cele de evitat, când vine vorba de elaborarea de strategii de Employer Branding și Product Marketing.

Employer Branding: ce să faci și ce să nu faci

Conferința a debutat cu panelul de Employer Branding, unde cei prezenți au putut “fura” secrete de la Laura Chiculiță – eJobs, Andreea Iancu Danciu – BestJobs, Dragoș Gheban – Hipo.ro, Andreia Pătroiu – TalentBrowse, Andreea Nicolescu – Temenos și Victor Gavronschi – Loopaa.

Despre ce au vorbit speakerii? Despre tehnicile de atragere și retenție a așa-numiților “millennials”, trendurile din domeniu, rolul propriilor angajați în procesul de Employer Branding, importanța comunicării sincere, deschise, dar și necesitatea de a rezolva problemele existente la nivel intern.

Un sfat deosebit de util primit a fost legat de comunicarea cu audiența noastră: trebuie să avem extrem de multă grijă când îi transmitem mesaje, deoarece publicul este unul critic, mereu vigilent. De asemenea, e important să discutăm cu angajații, să încercăm aflăm cum se simt, ce le place, ce nu le place, cum văd compania, să luăm în calcul insight-urile lor și să ne adaptăm strategiile în funcție de feedback-ul primit. Desigur, dacă percepția generală nu e una pozitivă, întâi trebuie rezolvate problemele, abia după elaborată o strategie de Employer Branding.

Nu în ultimul rând, pentru a avea un brand de angajator puternic, fiecare companie trebuie să identifice care sunt elementele care îi diferențiază de restul, ce îi face unici în ochii candidaților și să marșeze pe acele aspecte.

 

marketing 4 it

 

Product Marketing: ce să faci și să nu faci

Cel de-al doilea panel, cel de Product Marketing, s-a axat deopotrivă pe provocările marketerilor de produse software și pe cele ale start-up-urilor din domeniul IT. Privirile tuturor s-au axat pe Tudor Galoș – Tudor Galoș Consulting, Ioana Mârzac – Samsung, Anca Bundaru – Bitdefender, Bogdan Iordache  – MVP Academy / How to Web, Răzvan Ziemba – Profit Consulting  și pe George Lemnaru  – Green Horse Gaming.

Speakerii noștri au subliniat rolul pe care creionarea unor buyer personas o are pentru reușita unei campanii, împreună cu rolul unui brief complet, cât mai detaliat și cât mai nișat pe tipul de campanie dezvoltat. De asemenea, nicio campanie nu poate avea succes dacă nu e elaborată cu audiența și produsul în minte, aici fiind esențiale insight-urile din piață și feedback-ul celor care au achizionat deja produsul.

În ceea ce privește recomandările primite, speakerii ne-au îndemnat să fim curajoși și responsabili, să nu ne fie frică să punem clienții pe prim plan și să le răspundem unor nevoi pe care poate nici ei nu știu că le au. În plus, nu trebuie nu ezităm să apelăm la alți specialiști, chiar și din afara companiei, atunci când vrem să dezvoltăm strategii de o anvergură mai mare decât am putea gestiona singuri, intern.

Start-up-urilor li s-a atras atenția să nu cadă în capcana vanity metrics-urilor și să calculeze succesul unui produs după numărul de utilizatori constanți, nu după expunerea media a brandului. Deosebit de util pentru tinerii antreprenori este adoptarea unei strategii de tip growth hacking, care oferă alternative rapide, necostisitoare și ușor scalabile de a promova un produs și de a atrage noi utilizatori.

 

marketing 4 it

 

Workshop-uri practice, premii și un studiu interactiv

În a doua parte a zilei au fost organizate șase workshop-uri practice, trei pe Employer Branding și trei pe Product Marketing. În cadrul unuia din ele, Dragoș Gheban s-a concentrat pe utilizarea metricilor în dezvoltarea campaniilor de Employer Branding din zona IT. Laura Chiculiță a dezvăluit strategiile de Employer Branding care ne pot aduce cele mai bune rezultate, iar Sorina Bradea, cofondator Romarketing, a aprofundat bazele Employer Barnding-ului.

Pe partea de Product Marketing, Tudor Galoș a discutat despre growth hacking și agile marketing, în timp ce Anca Bundaru ne-a explicat cum se planifică lansarea unui produs la nivel global și cum se dezvoltă un buyer persona. La rândul ei, Elisabeta Moraru, reprezentatul Google România, a prezentat câteva servicii Google mai puțin cunoscute care ne ajută în marketarea produselor IT.

 

marketing 4 it

 

În pauze, cei care au decis să își petreacă ziua în compania noastră au putut intra în contact direct cu speakerii sau să își facă poze la photobooth-ul celor de la Cheerup. De asemenea, și-au putut încerca norocul la Spinning Wheel, unde am pus în joc o serie de premii atractive.

Nu în ultimul rând, i-am provocat să decidă în ce canale de promovare ar investi dacă ar avea la dispoziție un buget de 100.000 de euro pentru desfășurarea unei campanii de Employer Branding sau de Product Marketing. Mulți dintre ei s-au gândit bine de tot înainte să aleagă. Acum, noi trebuie să vedem care sunt canalele în care s-a investit cel mai mult și să vă transmitem rezultatele.

 

marketing 4 it

 

Ce-i drept, trebuie să recunoaștem că nu totul a mers ca pe roate, însă vom lua această experiență drept lecție, vom analiza ce și de ce a mers și nu a mers, vom fi mai atenți la fiecare acțiune luată, pentru ca edițiile viitoare să fie cu adevărat reușite.

Între timp, mult succes în toate!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *